16 kwi 2014

Mój niezbędnik

Ułatwiają nam życie gdy pracujemy przy komputerze lub na smartfonie. Bez nich czulibyśmy się zagubieni. Mowa o  programach i serwisach, których używamy każdego dnia.

~~~~~~~~~~

Każdy z nas ma swoją rutynę jeśli chodzi o to, co robi każdego dnia po uruchomieniu komputera, laptopa, tabletu czy złapaniu za smartfona. Dziś chciałbym się z Wami podzielić programami i serwisami, które mi każdego dnia ułatwiają pracę i nie tylko.

Feedly - godny zastępca czytnika Google. Służy do szybkiego przeglądania w jednym miejscu tego, co pisali obserwowani przeze mnie blogerzy. Nie zawsze mam czas przeglądać wszystkie nowiny, więc wpisy sugerowane na podstawie popularności często mi wystarczają. Jeżeli coś mnie zainteresowało na tyle, że chcę do danej informacji powrócić, istnieje możliwość zapisania notatki do późniejszego przeczytania.

Pocket (poprzednio znany jako Read It Later) - serwis, który umożliwia nam zapisywanie stron, które chcielibyśmy sobie zostawić do przeczytania na później. Każdy z linków można opatrzyć tagiem aby później ułatwić sobie wyszukiwanie. W Firefox'ie używam dodatku, który umożliwia dodawanie stron do mojej listy. Serwis udostępnia nam kilka opcji, które udogodnią nam czytanie, np. zmiana widoku, zmiana wielkości czcionek, ustawienie szablonu kolorystycznego, czy wyłączenie obrazków.

Session Manager - dodatek do Firefox'a, bez którego nie wyobrażam sobie pracy. Chyba pierwszy, który instaluję zaraz po AdBlocku. Jestem osobą, która jest chorobliwym zbieraczem (nie tylko w grach RPG), również jeśli chodzi o strony otwarte na zakładkach. Możecie mi nie wierzyć, ale po ostatnich porządkach pozostało mi jedynie ponad 800 (słownie: osiemset) otwartych kart.

Total Commander - to już program, a nie serwis internetowy. Używam go od wielu lat i nie wyobrażam sobie korzystania ze zwykłego eksploratora. Znając kilka podstawowych skrótów jest się w stanie pracować o wiele szybciej i wydajniej niż to nam umożliwia Windows. Dawno temu używałem Norton Commandera więc korzystanie z Total Commandera było dla mnie naturalną przesiadką.

Evernote - dla mnie zaczął działać jako narzędzie zastępcze do androidowych wbudowanych notatek. Ciekawe pomysły wpadają nam zawsze w nietypowych miejscach, notatnik nie zawsze mam pod ręką, a dzięki tej apce mogę sporządzać zapiski w drodze, by później je przeglądać w domu na komputerze.

Tak mniej więcej wygląda mój przybornik. Jakich aplikacji i serwisów Wy używacie na porządku dziennym?

Dzięki Ci za uwagę i miłego dnia!
 
Foto by Pennuja